petak, 29.02.2008.

PRVI STAVAK

...Sada kada sam tako slavodobitno odlučila nešto učiniti za sebe vrijeme je da odlučim i kako.
Prvo ono u čemu možda najviše uživam ali i patim... Apsolutni gurman odlučuje uvesti red u svoje zadovoljstvo, ali ga se ne i odreći u sretnih 13 točaka:

IĆE I PIĆE


Image Hosted by ImageShack.us

1. VODA partypit ću puno više vode. Ovaj tjedan sam uspjela prebrojat koliko čaša vode dnevno popijem... to i nije tako teško povećati s obzirom da obično popijem barem 6 čaša vode ili čaja. To je dobro. Sad treba povećati na 8 i više. Voda je dobra za ovo, ono... svugdje se svašta može pročitati... pa dobro, ja sam za... Ovako: kad se probudim umjesto 1, popiti 2 čaše vode, prije obroka popiti 2 čaše vode (smanjuje apetit, kažu), ostalo rasporediti u danu...

2. KOLAČI/SLATKO finoStvarno ću pokušati smanjiti slatko ili barem jest slatko ujutro. Naime, ja sam totlni manijak za čokoladom i kolačima. S obzirom da je i moj muž isto, malo je teže to smanjiti... Pa da probam svo slatko strpat dopodne... Eventualno nešto za zvaravanje popodne... a kolače, probat pojest samo 1 kad se ispeče.
Čokolada je gospodar slatkiša i neću je izbaciti, možda smanjiti. Jesti više one skupe s jaaaako puno kakaa, a manje one mliječne... Izbaciti? Ne- ipak je to AFRODIZIJAK BR. 1, a to omogućuje ostvarenje onog cija : zadovoljena i sexy!cerek
Montignac ima pametnu ideju kako ne treba kombinirat sve skupa već odijeliti "skupine namirnica" i to pogotovo izbjegavati šećer pod svaku cijenu. No budimo iskreni, tko od nas nema najdražu majku kojoj, kad dođe u posjet, (ja svaki vikend) ne smije reć da neće jest kolače... a uostalom i ja sam jedna od tipičnih Hrvatica kojoj je glavna pozitivna strana što voli kuhati i obožava kad joj kolač ispadne savršeno! Pa zašto se onda u potpunosti odreći tog divnog kolača? Kad sam već kod Montignacove dijete super bi bilo to sve usvojiti i tako živjeti kad sve možeš jesti, ali npr. ja ne smijem grahorice, mahunarke moram izbjegavati, a mlijeko ni primirisati... ostali mliječni proizvodi dolaze u obzir, ali rijetko i to samo kvalitetni... hm... izbor mi je predivan!

3. KRUH fino miriši kad je friško pečen, ali da malo razmislimo o kvascu... on se širi i širi u povoljnom mediju i aktivan je još dugo nakon što se speče u pečnici, a najgori je kad je kruh neodoljivo topao. Pa dobro, ako ima jako puno žitarica čini puno dobra, s kvascem nešto zla... stavim to u ravnotežu i biram kruh, s puuuno žitarica svega 2 x tjedno... to ne može biti tako strašno... valjda.rolleyes

4. POVRĆE i to po mogućnosti sirovo... njam! njami Unazad 5 godina počela sam obožavati povrće. Zahvaljujuć zelenoj mafiji na tržnicama i zimskog razdoblja moj unos tog predivnog jela je izostao... mislim nadoknaditi izgubljeno koliko god mi budžet bude dozvoljavao.

5. VRIJEME obroka je uvijek spominjano kao bitna stavka svake prehrane (ili dijete- ta riječ u prijevodu znači prehrana, a ne odricanje hrane kako se udomaćilo u zapadnom svijetu). Nastojat ću ne jesti iza 18,30, ali obavezno jest otprilike u isto vrijeme i to:
7,30-8,30 doručak (mliječno, žitarice, voće, slatko)
12,00-13,00 ručak (škrob+ porće ili proteini + povrće)
17,30-18,30 večera (škrob+ porće ili proteini + povrće)
Svaki obrok trajat će barem 20'. Znam da već sada svi oko mene šize kad sporo jedem ali s obzirom na perceptore u mozgu koji kuže da je nešto u želucu tek nakon 10-20 min, ovisno od osobe do osobe odlučujem još usporiti... Receptori buđenje!!!

6. KOMBINIRANJE namirnica prema gornjem rasporedu s obzirom na već prakticiranu Krono dijetu. E ta kronološki raspoređena prehrana nekada mi je skroz pasala s obzirom da sam unosila sve namirnice cijeli dan, a nije me hvatala panika za slatkim, masnim ili nezdravim... A onda sam se zapustila... zato eto opet to uvodim!thumbup

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
7. VINO je neizbježan dio mojih obroka. S obzirom da znamo da čini dobro zašto ne ga konzumirati? Malo me koči ovaj zakon od 0,00 promila ali sve mi se čini da će se skoro promijeniti. Inače, pijem samo kvalitetna vina i to uvijek u dobrom društvu i uvijek uz jelo! Tko ne čini zlo nego dobro, a i pobuđuje libidonaughty... jedna češa, ne tri! To mislim ostaviti, možda čak i prestati voziti auto wink

8. SOL je začin kojeg stvarno svjesno moram smanjiti. Malo me osvjestila činjenica da mi je tata od niskotlakaša najednom postao visokotlakaš, mama odmah iza! Ovo je neodgodivo i obavezno! Pa čemu sva moja točka 1 ako natrij potroši svu vodu.. I, uostalom, celulit nastaje nekretanjem i jedenjem slane hrane, a taj gost me čini mlohavom, a mlogavost nije sexy pa čak ni mojem mužu koji obožava obline i mrzi moju odluku za mršavljenjem.
Mala digresija, ako ijedna pomalo ogorčena žena čita ovo htjela bih joj samo otkriti nevjerojatnu činjenicu da muškarci vole punije žene, citiram: "kad ih imaju gdje primit, a ne da se nabodu kada se naslone". Ideal mršavosti je ženska fikcija. Manekenke su mršave, a oni koji za njih rade odjeću uglavnom se pale na muške.... pa, drage moje zaključite... I da se vratim na celulit, imaju ga i mršave žene, a to je ono što je ružno...


9. KAVA... e sada, tu se razni nutricionisti, znanstvenici i ini sukobljavaju... jedni kažu da je zdrava neki da nije, ali jedno stoji: Jedna kava = potrošena 1 čaša vode iz tijela, pa dakle, za svakom kavom 1 čaša vode! Ja volim kavu, obožavam ujutro njen miris i ne bih je ukinula ma baš da moram. Prije bih izbacila svu sol na svijetu nego onu jutarnju kavicu.. da se razumije bez šećera, eventualno s malo meda. Pred kakvih 3 mjeseca opet sam počela stavljati šećer u kavu, sad se vraćam na onu bez...

10. JUHA mi baš i nije omiljeni dio obroka, ali vraćajuć se na onu metodu pijenja vode prije ručka, ukusnija je kakva juha... pa, to uvodim.

11. PIVA I PIZZA hm... njami-navali narode!- da ne bi...Baš se mom profinjenom nepcu sviđa ova ne baš profinjena kombinacija, superkalorična bobastična poslastica. I onda neki dan pročitam da je Hrvatska zamlja najbogatijih pizza i da je odavno premašila Italiju s njenim tanašnim tijestom i nadjevom kroz koji se prozire dno.... ali o ukusima se ne raspravlja, tko takve voli nek izvoli.... P&P je kombinacija koju bih trebala izbaciti, s obzirom da sam vrlo svjesna da mi uglavnom škodi, pa ma koliko čaša vode popila! rofl Tu ću se debelo namučiti, ali probat ću barem smanjiti na 1 x u 10 dana, ne češće i po mogućnosti bez pive...

12. PORCIJE u mom slučaju potrebno je smanjiti. Znam da jedem količinski previše, a kažu da to nije dobro niti za dobro raspoloženje !namcor Inače, čitajući članak o dijeti za dobro raspoloženje pročitala sam onu čestu oznaku brojanja kuličine hrane preko kalorija!!! Nikad nisam kužila zašto žene, kad kupe proizvod traže oznaku kalorija i onda se čude kako dijetalni Corny ima kalorija za popi...! Pa žene to se zove energetska pločica i podrazumijeva da u sebi sačinjava puno iskoristive energije (za razliku od bijelog šećera, bijelog brašna...). Dakle, da se vratim na brojanje kalorija- ma to je tak deprimirajuće! A meni nije cij patit se, nego biti veselija!
Savjeti za smanjivanje porcije:najlakše je smanjiti porciju tako da svaki put malo ostaviš na tanjuru, ali ne volim bacati hranu... pogotovo kad na poslu ručam, pa kuharica baca hranu zbog mene... jao! to boli! Nisam toliko savjesna da umanjimporciju u startu ... a morat ću... nekako...

13. NAGRADA I VIKENDI: E, pa ako sve ovo gore uspije vikend će mi biti nagrada, ali opet u umanjenom obliku... malo suzdržavanja, više vode i kretanja i bit će dobro i s maminim kolačima! "Vuk sit, a koza cijela!"yes

- 23:20 - Komentari (1) - Isprintaj - #